راهنمای خرید کرم ضد آفتاب برای آقایان و بانوان

بدون شک مهم ترین مراقبت پوستی در روز و در طول سال استفاده از کرم ضد آفتاب می باشد. کرم ضد آفتاب یک محصول موضعی محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید است. حین خرید کرم ضد آفتاب، شاید به نوشته های روی کرم توجه کرده باشید. مفهوم (spf) در کرم ضد آفتاب بسیار پُر رنگ و مطرح می باشد. (spf) مخفف (Sun Protection Factor) می باشد و به معنی میزان محافظت کرم از پوست در برابر اشعه های خورشید است. به هر میزان اس پی اف spf در کرم، همان میزان از پوست در برابر اشعه های خورشید و آفتاب سوختگی محافظت می کند.

اس پی اف (SPF) به چه معناست؟

اس پی اف SPF به معنای یک عامل محافظت کننده پوست در برابر نور آفتاب می باشد. ضد آفتاب ها براساس مقدار (SPF) و به میزان توانایی شان در برابر خورشید، طبقه‌بندی شده اند. میزان SPF نشان دهنده این است که مصرف کننده تا چه مدت زمانی می تواند زیر نور خورشید قرار بگیرد که دچار آفتاب سوختگی نشود. برای مثال اگر شما به مدت چند دقیقه زیر نور خورشید بمانید احساس سوختگی نمی کنید، اما با گذر دقایقی متوجه گرما و سوزش صورت و بدن خود می شوید پس بایستی بدانید چه مقدار (اس پی اف) SPF برای شما مناسب است.

  •  SPF 15 می‌تواند جلوی ۹۳ درصد اشعه‌های مضر آفتاب را بگیرد.
  •  SPF 30 از برخورد ۹۷ درصد اشعه‌های UVB با پوست جلوگیری می‌کند.
  •  SPF 50 جلوی برخورد ۹۸ درصد اشعه‌های UVB با پوست را می‌گیرد.

روش محاسبه دقیق قرار گرفتن هر فرد در زیر نور آفتاب

    • : مدت زمان قرار گرفتن در زیر نور آفتاب را در میزان SPF ضرب کنید. مقداری که به دست آمده نشان دهنده مدت زمانی است که می توانید زیر نور خورشید بمانید.

ضد آفتاب با اس پی اف چند بهتر است؟

به طور کلی SPF کمتر از 15 میزان محافظت کمتری از پوست را ارائه می دهد. کرم های ضد آفتاب با SPF 15-30 در رده متوسط و ضد آفتاب بالاتر از SPF30 به میزان بیشتری محافظت از پوست را ارئه می دهد.

به طور کلی یک فرد با استفاده از ضد آفتاب با SPF30 می تواند به خوبی از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کند اما به شرطی که اندازه ی لازمی از آن بر روی پوست مالیده شود و هر 2 یا 3 ساعت یک بار آن را تجدید کرد.

طبق تحقیقات و گزارشات ضد آفتابی که SPF آن 30 می باشد می تواند تا 97 درصد از پوست شما در برابر خورشید محافظت کند. در ادامه ضد آفتابی که SPF آن 50 است تا 98 درصد از پوست شما محافظت می کند. البته این 1 درصد ممکن است ناچیز بنظر برسد اما در افرادی که حساس به نور یا مبتلا به سرطان پوست هستند، این درصد تفاوت زیادی ایجاد می کند.

راهنمای کامل درباره ی اشعه های نور خورشید و کاربرد ضد آفتاب

نور خورشید ترکیبی از دو اشعه مضر، موج بلند ماورای بنفش (UVA) و موج کوتاه ماورای بنفش (UVB) می باشد. پرتوی UVA به ضخیم ترین لایه پوست نفوذ می کند. پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، این پرتو محافظ های پوستی را تحریک می کند و منجر به چین و چروک های پوستی و پیری زودرس می شود. پرتو UVB به لایه ی سطحی پوست یا اپیدرم نفوذ می کند. این اشعه در ایجاد سرطان پوست نقش مهمی دارد. شدت این اشعه ها در فصل، ساعت و محل تغییر می کند. سوختگی پوست بر اثر آفتاب بسیار ناخوشایند است که طی گذر مدتی موجب آسیب های دائمی می شود.

چند دلیل ضرورت استفاده از ضد آفتاب عبارت است از:

  1. محافظت از پوست در برابر پرتو فرابنفش: به دلیل تاثیرات منفی پرتوهای خورشید توصیه اول به خانم ها و آقایان استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی است.
  2. کاهش خطر بیماری های ناشی از سرطان پوست و…: با استفاده از ضد آفتاب تا حدود زیادی از خطر ابتلا به سرطان را به حدقل می رسانید.
  3. جلوگیری از پیری زودرس پوست: آسیب های ناشی از پرتوهای فرابنفش نور خورشید سبب پیری زودرس پوست می شود نشانه های آن کاهش کلاژن و ضخیم شدن پوست است که به شکل خط و چین و چروک بر روی پوست ظاهر می شود.
  4. افزایش سلامت پوست: استفاده از ضد آفتاب پروتئین های ضروری مانند: کلاژن، الاستین و کراتین پوست را حفظ می کند. شما برای سالم ماندن پوست صورتتان، لازم است از ضد آفتاب استفاده کنید.
  5. جلوگیری از تغییر رنگ پوست: استفاده از ضد آفتاب از تغییر رنگ پوست جلوگیری می کند و مانع ایجاد لکه ها می شود.

چگونه از پوستمان در برابر آفتاب محافظت کنیم؟

استفاده از کرم ضد آفتاب برای همه ی افراد ضروری می باشد. هنگام قرار گفتن در زیر نور آفتاب و قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش خورشید به هر طریق باید از پوست خود محافظت کنیم. برای مثال:

  1. در مقابل نور خورشید، با استفاده از لباس مناسب (در صورت لزوم از بلوزهای آستین بلند و سبک) از خودتان محافظت کنید.
  2. از کلاه های لبه دار و آفتاب گیر و عینک آفتابی استفاده کنید.
  3. هنگام بیرون رفتن از خانه در مکانی که سایه افتاده است راه بروید. قابل ذکر است که پرتوهای خورشید از ساعت 10 تا 16 بسیار قوی هستند. اگر در مکانی قرار گرفته اید که به سایه دسترسی ندارید. می توانید از چتر استفاده کنید. چتر فقط مخصوص روزهای بارانی نیست حتی می توان گفت آسیب احتمالی نور خورشید از خیس شدن زیر باران شدیدتر است به این منظور می توانید از چترهای رنگ روشن استفاده کنید.
  4. از برنزه کردن یا سولاریوم اجتناب کنید. پرتو فرابنفش خورشید و دستگاه های برنزه کننده سبب ایجاد چین و چروک و پیری پوست می شود. اگر می خواهید سولاریوم کنید از محصولات آرایشی مخصوص استفاده کنید. البته باید گفت که پوست برنزه از شما در برابر پرتوهای مضر خورشید محافظت نمی کند.

ضد آفتاب

خرید انواع کرم ضد آفتاب

نکات استفاده از کرم ضد آفتاب

  • سعی کنید 15 دقیقه قبل از بیرون رفتن ضد آفتاب را به پوست خود بزنید.
  • قسمت های پوستی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد را به‌ صورت کامل با ضد آفتاب بپوشانید.
  • از آنجایی که نور ماورای بنفش از میان ابرها نیز عبور می کند پیشنهاد می شود در صورت نبودن خورشید و ابری بودن آسمان نیز از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • سعی کنید برای کودکان زیر 6 ماه از ضد آفتاب استفاده نکنید. در عوض سعی کنید آنها را در معرض خورشید قرار ندهید.
  • راهنمای خرید کرم ضد آفتاب برای آقایان و بانوان

حال سؤال پیش می آید که چه نوع ضد آفتابی باید استفاده کنیم؟

    • یک ضد آفتاب با ویژگی های خوب:

      • دارای SPF+30 است.
      • دارای طیف گسترده می باشد و از پوست در برابر پرتوهای فرابنفش (UVA) (UVB) محافظت کند.
      • در برابر آب مقاوم باشد.
      • و ضد آفتابی که سازگار با پوست شما باشد.

SPF+30:

    • این عدد یک مقدار استاندارد و تعیین شده برای محافظت از پوست است. آکادمی پوست مقدار SPF و مقاومت پوست در برابر آفتاب و سوختگی را عدد 30 پیشنهاد می کند. SPF بالا در برابر اشعه UVB محافظت بیشتری دارند.

حفاظت از پرتوهای خطرناک خورشید:

    • مقاومت ضد آفتاب در برابر پرتوهای (UVB) و (UVA) از موضوع اصلی خرید و استفاده از ضد آفتاب می باشد. استفاده از ضد آفتاب به این منظور است که مواد اشعه را به سطح و عمق پوست جذب نکند و مانع رسیدن پرتوهای نور خورشید به بخش های زیرین پوست شود و نقش محافظتی داشه باشد.

سازگار با پوست:

    • با توجه به اینکه افراد دارای نوع پوست متفاوت هستند برخی پوست خشک و برخی پوست چرب دارند، باید ضد آفتابی تهیه کنند که مناسب پوستشان باشد.

مقاوم در برابر آب:

    • ضد آفتابی که ضد آب باشد مخصوص فصل تابستان است از اهمیت ویژه ای برخوردار است در فصل تابستان به دلیل تعریق ممکن است ضد آفتاب از روی پوست پاک شود به همین دلیل ویژگی ضد آب بودن ضد آفتاب از ویژگی های مهم می باشد. همه ی ما به طور معمول در طول روز در بازار، سرکار و… از ضد آفتاب استفاده می کنیم و به دلیل اینکه در معرض نور خورشید قرار می گیریم استفاده از آن لازم و ضروری است. درست است که نور خورشید غنی از ویتامین (D) می باشد اما تابش مستقیم آن سبب به خطر افتادن سلامت پوست و شادابی آن می شود. به این منظور باید از ضد آفتابی استفاده کنیم که دارای معیارهای خوب باشند و سلامت پوست را به خطر نیاندازد. ما در این مقاله به دسته ای از بهترین برند ضد آفتاب و موجود در فروشگاه اینترنتی تکدو برای شما عزیزان می پردازیم.

انواع کرم ضد آفتاب بر اساس نوع پوست و بافت کرم:

کرم ضد آفتاب در بافت و مدل دارای انواع مختلفی می باشد، که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

  • کرم: این مدل از ضد آفتاب دارای بافتی چرب هستند و باید بر روی پوست پخش شوند. معمولا این نوع ضد آفتاب برای افرادی که دارای پوست خشک هستند، بهترین گزینه است.
  • فلوئیدها: ضد آفتاب معمولا از کرم ژل و کرم، بافتی سبک‌تر دارند و به همین دلیل به راحتی جذب پوست می شود. فلوئیدها معمولا برای پوست های مختلط و چرب گزینه بسیار مناسبی است.
  • لوسیون: لوسیون ضد آفتاب بافتی بسیار سبک و رقیق دارد اگر پوست شما مستعد آکنه و جوش است، می توانید سراغ این نوع ضد آفتاب ها بروید.
  • کرم ژل: این نوع ضد آفتاب بافت سبک تری دارد اما می شود گفت چربی لازم را برای پوست تامین می کند اگر پوستی معمولی یا چرب دارید می توانید از این نوع کرم استفاده کنید.
  • اسپری: دسته ای دیگر از ضد آفتاب ها هستند که بر روی پوست به صورت افشان پاشیده می شود و با کمک ماساژ به تمامی نقاط صورت و سایر اعضا ماساژ می دهیم تا جذب پوست شود.

راهنمای استفاده از ضد آفتاب برای انوع پوست

  • بهترین کرم برای پوست چرب: بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب ضد آفتابی است که پوشش ماتی داشته باشد و بر روی آن عبارت کومدوژنیک نوشته شده باشد. کرم های ضد آفتاب دارای این ویژگی منافذ پوست را مسدود نمی کند.
  • بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست های خشک: این افراد باید محصولی را استفاده کنند که دارای ترکیبات و مواد مرطوب‌کننده ای مانند سرامید یا هیدرولیک اسید باشد.
  • بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست حساس: بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست های حساس ترکیبات مواد فعال تیتانیوم، دی اکسید و اکسید می باشد.

ضد آفتاب فیزیکی بهتر است یا معدنی؟

ضد آفتاب بر اساس ترکیباتی که دارد به دو دسته فیزیکی (معدنی) و شیمیایی تقسیم می شود.

ضد آفتاب فیزیکی: در ضد آفتاب های معدنی یا فیزیکی از تیتانیوم و اکسید دو ماده معدنی مهم استفاده شده است. این نوع کرم ها منافذ پوست را به خوبی پر می کنند. برخی این تصور را دارند که این نوع ضد آفتاب ها برای پوست و سلامت آن بهتر می باشد و خاصیت ارگانیک دارند.

ضد آفتاب شیمیایی: در تولید ضد آفتاب شیمیایی از ترکیباتی نظیر اکسی بنزن، اکتینوکسات، اکتیسالات و آووبنزون استفاده می کنند. این ترکیبات به حدی قوی و گسترده می باشند که می توانند ضد آفتاب بسیار کاملی برای پوست باشند.

اگرچه به اعتقاد برخی ضد آفتاب معدنی ارگانیک می باشد اما باید گفت که فرمولاسیون این دو در عمل هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند.

طریقه استفاده و مصرف ضد آفتاب فیزیکی:

ضد آفتاب های فیزیکی به دلیل اینکه بر روی پوست یک لایه محافظتی ایجاد می کنند و به مقدار کم نیاز به جذب پوست دارد. پس می بایست 15 تا 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده شود و هر 3-4 ساعت یکبار تمدید شود.

طریقه استفاده و مصرف ضد آفتاب شیمیایی:

ضد آفتاب های شیمایی باید به پوست جذب شود تا پوست از اشعه های خورشید در امان بماند و باید 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر روی پوست زده شود و هر 2-4 ساعت یکبار تمدید شود.

برندهای معتبر کرم ضد آفتاب

    • برند سینره، دکتر ژیلا، لدورا، الارو، پریم، بایودرما، نئودرم، لافارر، شون، مولتی پروتکشن، پیکسل، لانسون، آردن و… معمولا برندهای خوب یک ضد آفتاب فاقد چربی و فاقد پارابن می باشند و دارای فاکتور محافظتی +++PA و ویتامین می باشند که بسیار مناسب برای مرطوب‌کنندگی پوست های خشک هستند.

 الارو (Ellaro)

    • بعنوان یکی از پر فروش ترین محصولات ضد آفتاب با انواع پوست سازگاری دارد. الارو یک برند ایرانی است که فاقد رنگ و بسیار قوی می باشد. این مارک دارای فیلترهای پیشرفته ای است که در برابر UVA و UVB از پوست محافظت می کند. این کرم بسیار قوی و ضد لک بوده و همچنین به کاهش کک و مک های ناشی از جای جوش نیز بسیار کمک می کند.

دکتر ژیلا (Doctor Jila)

دکتر ژیلا از پر فروش ترین و بهترین محصولات بهداشتی در ایران و تحت نظر متخصصان پوست می باشد. این محصول از پیری پوست جلوگیری می کند و سبب افزایش قدرت نگهداری رطوبت پوست می شود. برند دکتر ژیلا به دلیل دارا بودن طیف گسترده ای از مواد معدنی از آثار بلند مدت اشعه آفتاب جلوگیری می کند.

نئودرم (Neuderm)

      • کرم ضد آفتاب نئودرم به دلیل ترکیبات سبوماین ترشح چربی پوست را به خوبی تنظیم می کند و همچنین خشکی پوست را متعادل می سازد. برند نئودرم به دلیل ذخایر آنتی اکسیدان، دارای اثرات ضد التهابی است. در تولید این کرم از پارابن استفاده نشده است.

آردن (ARDAN)

    • کرم ضد آفتاب آردن فاقد جاذب های شیمیایی است و نوعی ضد آفتاب معدنی برای پوست های خشک می باشد. معمولا برای برطرف کردن خشکی و پوسته پوسته شدن پوست صورت در ترکیبات این کرم، از مواد مرطوب‌کننده استفاده می کنند.

سینره (CINERE)

      • سینره یک برند ایرانی با منشاء گیاهی است. کرم ضد آفتاب سینره در انواع محصولات بهداشتی و کرم های شیمیایی و فیزیکی فعالیت دارد. سینره یک برند فوق العاده عالی که جلوه ماتی به صورت می دهد و فاقد چربی می باشد.

شون (schon)

کرم ضد آفتاب شون دارای فرمولاسیون ملایم و لطیفی است که از کلاژن هیدرولیز تولید شده است این برند خاصیت رطوبت رسانی فوق العاده ای دارد. در کرم شون از آلفا و بیزابولول موجود در گیاه بابونه ساخته شده است.

سی گل (SEAGULL)

ضد آفتاب سی گل از پرفروش ترین و محبوب ترین برند ضد آفتاب است که مناسب برای پوست های حساس، لکه دار و خشک است و با خواص آنتی اکسیدانی ویتامین (e) تولید شده است.
این برند فیلتر محافظتی بسیار خوبی در برابر اشعه های UVA و UVB دارد و برای مرطوب کردن پوست های خشک و حساس توصیه شده است.

لانسون (Lanson)

این برند از کرم ضد آفتاب دارای پوشش دهی و ماندگاری فوق العاده بالا می باشد و از گزینه های برگزیده در زمینه مراقبت از پوست است.
کرم ضد آفتاب لانسون به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدان، ویتامین (e) و هیالورونیک اسید دارای خاصیت ضد چروکی می باشد. کرم برند لانسون حاوی عصاره قاصدکی است که از جذب آلودگی ها به روی پوست صورت جلوگیری می کند.

لافارر (lafarrerr)

کرم ضد آفتاب لافارر دارای فرمولاسیون بسیار سبک و پوشش دهی یکنواخت بر روی پوست می باشد این محصول دارای فلیترهای محافظتی در برابر اشعه های نور خورشید است. کرم ضد آفتاب لافارر برای پوست های چرب یک انتخاب عالی می باشد. ترکیبات این برند حاوی عصاره گیاهان بیربری، آلوئه ورا، شیرین بیان، سارمنتوزا ساکسی فراگا و انانتینا کلرانتا است و بافت سبک و مرطوبی دارد.

بیودرما (Bioderma)

برند بیودرما یکی از شبک ترین کرم های ضد آفتاب از نظر کیفیت است. این برند از کرم ضد آفتاب دارای فیلتر محافظتی قوی در برابر UVA و  UVB است. کرم بیودرما در برابر تعریق مقاومت خوبی دارد و از محبوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است. کرم ضد آفتاب بیودرما خاصیت ضد آفتابی بسیار قویی در برابر اشعه های مضر نور خورشید دارد. این برند فاقد رایحه های حساسیت و اسانس و همچنین فاقد پارابن هستند.

لدورا (L’DORA)

کرم ضد آفتاب لدورا دارای ترکیبات منحصر به فرد و موثری است که بطور همزمان از پوست در برابر اشعه های نور خورشید محافظت می کند. برند لدورا مانع آسیب های سلول پوستی ناشی از پیری و التهابات پوستی می شود.

پریم (PRIME)

کرم ضد آفتاب پریم یک کرم فوق العاده عالی است که با انواع پوست سازگار می باشد. این برند از کرم ضد آفتاب، هم محصولی آرایشی بهداشتی می باشد و هم جوان کننده می باشد. عصاره موجود در ترکیبات این کرم عصاره انگور بوده که خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی دارد. برند پریم علاوه بر کاربرد آرایشی و کرم پودر دارای SPF و فیلترهای محافظتی در برابر UVB و UVA می باشد.

پیکسل (Pixxel)

کرم ضد آفتاب پیکسل دارای ترکیبات آبرسانی هیالارولونیک اسید و همچنین ترکیبات گیاهی و ملایم است که به لطافت و آبرسانی پوست می افزاید. این کرم دارای وزن و بافت بسیار سبکی است. ضد آفتاب پیکسل از پوست شما در برابر اشعه های UVB و UVA محافظت می کند و دارای فاکتورهای محافظتی و PA+ است.

دستورالعمل های کرم ضد آفتاب

  • هنگام خرید حتما تاریخ انقضا کرم ضد آفتاب را مشاهده کنید در صورتی که تاریخ انقضای آن به هر دلیلی درج نشده است. تاریخ خریداری آن را یادداشت کنید.
  • به هیچ وجه از کرم ضد آفتابی که تاریخ مصرفش گذشته استفاده نکنید.
  • طبق سازمان غذا و دارو تمامی ضد آفتاب ها به مدت 3 سال تاریخ مصرف دارند.
  • اگر تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب گذشته باشد میزان غلظت و رنگ آن تغییر می کند و تغییر رنگ می دهد. ضد آفتابی که تاریخ گذشته باشد، میزان غلظت آن قابل مشاهده خواهد بود و در این صورت باید آن را دور بیندازیم.

قیمت و خرید کرم ضد آفتاب

      1. کرم های ضد آفتاب به دلیل تنوع در برندهای ایرانی و خارجی و همچنین تنوع در کیفیت و مواد تشکیل دهنده دارای قیمت های متفاوتی هستند. البته باید گفت که قیمت پایین یا بالا بودن صرفا به معنای بی کیفیت بودن کرم نیست گاهی نیز به دلیل بازار رقابتی بین فروشگاه های اینترنتی قیمت ها را کاهش می دهند. در هر صورت شما باید کرمی را انتخاب کنید که با پوست شما سازگار باشد پس قیمت کرم ضد آفتاب معیاری برای انتخاب و خرید آن نیست.

قیمت کرم ضد آفتاب بسیار گسترده است و تفاوت قیمت آن ها معمولا مربوط به کیفیت، ترکیبات و کیفیت بسته بندی محصول می باشد. همانطور که می دانیم ضد آفتاب یک محصول آرایشی نیست بلکه یک ضرورت در روتین روزانه است. شما می توانید کرم ضد آفتاب خود را با توجه به ویژگی های پوستتان انتخاب کنید. نگران هزینه هایی که برای خرید کرم ضد آفتاب می کنید نباشید زیرا هزینه کردن شما برای داشتن پوست زیبا و حفط سلامت آن است. بنابراین هزینه ای که صرف می کنید سرمایه گذاری شما برای داشتن پوست سالم در سال های آینده است.

فروشگاه اینترنتی تکدو تنوعی گسترده از انواع کرم ضد آفتاب با کیفیت فوق العاده،SPF های مختلف و برندهای معتبر است تا شما با توجه به نیازمندی خود محصول و برند دلخواه خودتان را انتخاب کنید

نحوه خرید از فروشگاه اینترنتی تکدو شما با سرچ کردن محصول مورد نظرتان در قسمت جست و جوی تکدو می توانید محصول موردنظرتان را بیابید. تکدو یک مجموعه بی نظیر برای خریدهای شماست زیرا دارای تخفیف های فوق‌العاده ای در مناسبتی های ویژه است.

سوالات متداول شما

  • ژل ضد آفتاب بهتر است یا کرم ضد آفتاب؟
      • ژل های ضد آفتاب بافتی سبک‌تر دارند و بر پایه آب می باشند اما در مقایسه کرم های ضد آفتاب بافتی سنگین تر و متراکم تر دارند و چربی آنها بیشتر است. پس اگر پوست چربی دارید بهتر است از ژل ضد آفتاب استفاده کنبد.
  • کدام برند ضد آفتاب بهتر است؟
    از بین برندهای معتبر ایرانی می توان به سان سیف، سینره، بایودرما، لافارر، پریم و… اشاره کرد.
  • در طول روز به مراتب باید چند دفعه از ضد آفتاب استفاده کرد؟
    در طول روز اگر به مدت زیادی در معرض نور آفتاب قرار می گیرید، بهتر است 3 الی 4 بار از ضد آفتاب استفاده کنید و فاصله زمانی تمدید کردن آن بین 2 تا 3 ساعت باشد تا در برابر اشعه های خورشید در امان بود. پس 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در برابر خورشید مقداری از ضد آفتاب را بر روی پوست خود بزنید و هر ۴ ساعت یک‌بار آن را تمدید کنید.
  • از ضد آفتاب چند درصد استفاده کنیم؟
    طبق تحقیقات ضد آفتاب با SPF15 بیش از %80 اشعه های مضر نور خورشید را دفع می کند این در حالی است که SPF30 می تواند تا %95 بیشتر اشعه UV را از بین ببرد. بنابراین توصیه می شود که از SPFهای بالاتر از 30 استفاده کنید.

شما بگویید…

مهم‌ترین نکته‌ در انتخاب و خرید یک کرم ضد آفتاب چیست؟

نظراتتان را در این‌ باره با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

به پیج اینستاگرامی تکدو بپیوندید