آرایش کردن همیشه جزء کار های مورد علاقه خانم ها بوده و حس آرامش خاصی را به بانوان می دهد. همچنین آقایان هم دوست دارند همیشه همسرانشان آرایشی زیبا به چهره خود داشته باشند، چرا که آرایش کردن زیبایی خانم ها را صد چندان می کند. یکی از اصلی ترین بخش آرایش کردن قسمت لب ها می باشد، و رژ لب جزء اصلی ترین بخش میکاپ و تکمیل کننده آرایش محسوب می شود، حتی اگر شما میکاپ های سنگینی هم انجام داده باشید اما لب هایتان رنگی نباشد اصلا آرایش شما جلوه خاصی ندارد و صورت شما را بی روح می کند؛ و یا اگر آرایشی انجام نداده باشید و فقط لب هایتان را رژ زده اید صورت شما جذابیت و جلوه خاصی پیدا می کند.

آرایش لب چیست؟

بسیاری از ما با شنیدن نام آرایش لب، به یاد لوازم آرایشی مانند رژ لب یا خط لب می اُفتیم. اما آرایش لب فقط به استفاده از این لوازم آرایش ختم نمی شود. اولین نکته در آرایش لب ها سالم بودن لب ها می باشد، به طوری که سطح لب ها پوسته پوسته نشده باشد و یا دچار ترک خوردگی نگردد، و لب ها باید سطحی نرم و لطیف داشته باشند. نکته دوم در آرایش لب این است که سعی کنید رژ لبی که انتخاب کرده اید متناسب با آرایش چشم و صورت شما باشد یعنی این که اگر آرایش صورت و چشمتان سنگین (آرایش غلیظ) است، سعی کنید رنگ رژ لبتان را روشن‌تر انتخاب کنید و بالعکس اگر آرایش صورتتان ملیح وکم است رژ لب تیره‌تر انتخاب نمایید و تاثیر رژ لب را با هماهنگی چشم ها و صورتتان ببینید.

انواع رژ لب ها کدامند و ما چند نوع رژ لب داریم؟

رژ لب یکی از پرکاربرد ترین و ضروری ترین لوازم آرایش برای بانوان محسوب می شود. که بی شک تمامی بانوان از آن استفاده کرده اند و تعداد زیادی رژ لب در کیف خود دارند. رژ لب ها از رنگدانه، نرم‌کننده و روغن مخصوص ساخته شده اند، که زیبایی لب های شما را بیشتر می کنند.

1- رژ لب مات

همانطور که همه ما میدانیم رژ لب های مات، لب ها را مات می کنند و هیچ برقی به لب های شما نمی دهند رژ لب های مات روی لب کاملاً جلوه طبیعی دارند، و اگر شما بخواهید رنگ های گوشتی یا نود را انتخاب کنید لب های بسیار زیبا و طبیعی خواهید داشت البته بهتر است که از رژ لب های مات که حاوی آبرسان می باشند استفاده کنید، تا در طولانی مدت لب های شما خشک و دچار ترک خوردگی نشود.

2- رژ لب ماژیکی

رژ لب های ماژیکی بافت سبکی دارند و شبیه ژل هستند، از ویژگی های مهم این نوع رژ لب می توان به پخش نشدن در اطراف لب اشاره کرد همچنین این رژ لب مانند یک برق لب، لب های شما را براق و درخشان می کند. مدت زمان و ماندگاری رژ لب های ماژیکی کم است. رژ لب ماژیکی مختص کسانی طراحی شده است که، دارای لب های نرم و بدون پشته هستند و استفاده از رژ لب های ماژیکی می تواند برای این افراد گزینه بسیار مناسبی باشد.

3- رژ لب کرمی

رژ لب های کرمی همان رژ لب های قدیمی هستند که به عنوان اولین رنگ دهنده های لب استفاده می شوند. و بیشتر خانم ها از این نوع رژ لب استفاده می کنند، زیرا تنوع رنگ بالایی دارند و در آبرسانی لب ها نیز کمک بسیاری می کنند، همچنین دارای قیمت بسیار مناسبی هم می باشند.

4- رژ لب های مایع

این رژ لب ها در میان بانوان از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند و لب های شما را زیبا و جذاب می کنند. بافت این رژ لب ها به صورت مایع بوده که دارای دو نوع براق و مات هستند. نوع براق بر روی لب ها بافتی شاین دار ایجاد می کند و نوع مات برقی ندارد و بر روی لب های شما خشک می شود.

5- رژ لب پالتی

این رژ لب ها بیشتر در سالن های آرایشی کاربرد دارند، رژ لب های پالتی مانند سایه چشم به صورت جدا از هم قرار گرفته اند و برای استفاده از آن ها باید از براش مخصوص رژ لب استفاده کنید. تنوع رنگ این رژ لب ها زیاد است به طوری که می توانید دو یا چند رنگ از رنگ های پالت را با هم ترکیب کنید و رنگ جدیدی به دست بیاورید. رژ لب پالتی بافت و جلوه زیبایی به لب های شما می دهد.

چگونه به لب هایمان رژ لب بزنیم؟

رژ لب زدن اصلا کار اصولی و سختی نمی باشد، و اینکه قانون خاصی هم ندارد؛ فقط اینکه باید دقت کنید تا رژ لب را به صورت کامل به لبهایتان بزنید و قسمت بالایی لب هایتان را به صورت کامل پوشش دهید و لب ها را بهم بمالید تا هر دو قسمت لب رنگ جذاب رژ لب را به خود بگیرد. و از لب های زیبای خود لذت ببرید.

رنگ پوست شما رنگ رژ لب را تعیین می کند!

برای همه ما پیش آمده است که رژ لب دوستمان در نظرمان خیلی جذاب و زیبا به نظر آمده است، اما زمانی که بر روی لب های خودمان امتحان می کنیم حس می کنیم روی لب های ما زیاد جالب و زیبا به نظر نمی آید؛ چرا که رژ لب با رنگ پوست شما رابطه مستقیم دارد و هر لبی رنگ مخصوص خود را دارد، پس سعی کنید که رنگ رژ لب مخصوص خود را پیدا کنید.

برق لب چیست؟

برق لب ها همانطور که از نامشان پیداست، باعث براق شدن لب های شما می شوند، شما با استفاده از برق لب می توانید لب های خود را شاین دار کنید، همچنین می توانید از این برق لب روی رژ لب های مات استفاده کنید، یا اینکه برق لب ها را برای ترمیم پوست لب خود مصرف کنید، زیرا بافت چربی دارد و باعث نرم تر شدن لب ها می شوند؛ برق لب ها از ماده ای واکسی، مانند روغن و مقدار بسیار کمی رنگدانه تشکیل شده است در واقع آن دسته از برق لب هایی که رنگی هستند کمتر از حدود سی درصد رنگدانه دارند. برق لب ها دارای اشکال متفاوتی هستند که برخی از آنها مانند رژ لب های مایع دارای برس می باشند، و برخی از آن ها به شکل غلتکی و استوانه ای شکل طراحی شده اند.

برای آن که لوازم آرایشی کیفیت اولیه خود را حفظ کنند حتماً باید در شرایط مناسبی نگهداری شوند و لوازم آرایش باید تا تاریخ مشخصی که بر روی آن درج شده است استفاده شود، که رژ لب هم جزء این دسته از لوازم آرایشی محسوب می شود. رژ لب به دلیل تماس مستقیم با پوست، لب و دندان ها می تواند به دلیل فاسد بودن خسارات جبران ناپذیری به پوست شما وارد کند.

نشانه های شخیص رژ لب های خراب

  • تغییر کردن رنگ رژ لب
  • سختی زیاد یا کندی در هنگام کشیدن رژ لب بر روی لب هایتان
  • لکه های سفید و زشت بر روی رژ لب
  • تغییر کردن بو
  • ایجاد قطرات چربی و رطوبت روی رژ لب
  • ایجاد تغییر بافت رژ لب
  • احساس خشکی بر روی لب ها پس از استفاده

عوارض استفاده از رژ لب های خراب

  • ایجاد تبخال و آلرژی
  • ورم و التهاب لب ها
  • بیماری زرد زخم
  • خارش و سوزش لب ها
  • خشکی بیش از حد لب ها
  • ایجاد زخم بر اثر خشک شدن پوست لب ها
  • آسیب به داخل دهان و عفونت

چگونه تاریخ انقضای رژ لب را تشخیص بدهیم؟

به طور معمول بر روی جعبه تمامی محصولات آرایشی PAO یا بهترین زمان مصرف پس از باز شدن محصول درج شده است، که به آن تاریخ انقضا می گویند،  نماد تاریخ انقضا بر روی رژ لب ها وجود یک عدد قوطی درب باز بر روی جلد رژ لب یا بدنه رژ لب است؛ و تعداد ماه هایی که پس از باز کردن رژ لب می توانید از آن استفاده کنید به شکل عدد انگلیسی و درشت در کنار حروف M نوشته شده است. در نتیجه بهترین روشی که برای اطمینان از سلامت رژ لب وجود دارد، توجه به این علامت است، که زمان یا تاریخ مصرف رژ لب همیشه مابین 6 ماه تا 1 سال می باشد.

روش های نگهداری از رژ لب

یکی از نکات مهم در هنگام نگهداری صحیح از رژ لب قرار دادن آن در محل خشک و خنک می باشد. چرا که قرار دادن آن در محیط گرم می تواند به مرور زمان باعث تجزیه شدن ترکیبات و خراب شدن رژ لب شود؛ بهتر است که رژ لبتان را در محلی مانند کمد یا کشو قرار دهید تا نور مستقیم به آن نخورد.

انتخاب رنگ رژ لب

برای هر پوستی، رژ لب با رنگ جداگانه ای طراحی شده است، رژ لب مخصوص هر پوست زیبایی شما را صد برابر کرده و آرایش شما را بهتر نشان می دهد.

رژ لب مخصوص پوست های تیره: افرادی که دارای پوست تیره هستند، و یا آرایش برنزه و کاراملی دارند می توانند از رنگ هایی با تناژ قهوه ای، بنفش، کاراملی، شرابی و قرمز با پایه آبی استفاده کنند.

رژ لب مخصوص پوست های سبزه: این نوع پوست به دلیل زیبایی خاصی که دارد، رنگ هایی با تناژ قهوه ای، بنفش، کاراملی، شرابی، و قرمز با پایه آبی همخوانی بیشتری را با پوست های سبزه دارند.

رژ لب مخصوص پوست گندمی: رژ لب های مخصوص این نوع پوست ها صورتی، ارغوانی، هلویی و قرمز آلبالویی می باشند، که با پوست های گندمی شما ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد کرده و جذابیت لب ها و صورت شما را دو چندان می کنند.

رژ لب مخصوص پوست های سفید: صورتی روشن، هلویی، رنگ قرمز خاکی با پوست های سفید و صورتی ترکیب فوق‌العاده ای را ایجاد می کند و می تواند، بهترین انتخاب برای این دسته از افراد باشند.

پس از مدت طولانی استفاده از لوازم آرایشی، پوست شما نیاز دارد که کمی استراحت کند و نفس بکشد، به همین خاطر بهتر است که برای سلامتی پوست لب های خود در هنگام خواب و استرحت آرایش لب هایتان را با استفاده از پاک کننده های آرایشی و مواد شوینده کاملاً پاک و تمیز نمایید.

خط لب

این که خط لب را قبل یا بعد از رژ لب استفاده کنید؛ یک نظر کاملاً شخصی می باشد، برخی از بانوان دوست دارند ابتدا خط لب بکشند؛ اما برخی دیگر از بانوان ترجیح می دهند که پس از اینکه رژ لب زدند خط لبشان را بکشند. شما می توانید از هر دو این تکنیک ها استفاده کنید.

استفاده از اسکراب لب

اسکراب یا همان لایه بردار لب موجب درمان خشکی لب شده و برای شادابی و نشاط هر چه بیشتر لب امری ضروری است، اسکراب علاوه بر درمان خشکی لب به درمان ترک و پوسته شدن لب ها کمک زیادی می کند.

توجه: در هنگام تبخال لب هرگز از اسکراب استفاده نکنید.

لاک لب یا تینت لب چیست؟

لاک لب نوعی رژ لب مایع است که، ماندگاری و دوام طولانی تری نسبت به رژ لب دارد؛ و دارای رنگ های مات و براق می باشد که اغلب فاقد بو هستند و بسته بندی لاک لب شباهت بسیاری به لاک ناخن دارد و بر روی لب ها بسیار طبیعی و زیبا به نظر می رسد.

بالم لب

بالم لب نوعی موم یا کرم است که خاصیت نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی بالایی دارد؛ بالم لب کمک بسیاری به آبرسانی لب ها می کند و مانع از ایجاد سنگینی، چسبندگی، و ترک خوردن لب می شود و گزینه بسیار خوبی برای استفاده در فصل زمستان می باشد.

چگونه رژ لب های 24 ساعته را از روی لب هایمان پاک کنیم؟

شما با استفاده از انواع پاک کننده ها و شوینده های آرایشی صورت می توانید رژ لب 24 ساعته خود را پاک کنید؛ اما اگر این محصولات در دسترس شما نبود می توانید کمی وازلین یا روغن نارگیل را به لب های خود زده و حدود 1 دقیقه صبر کنید سپس با پنبه نرم آن را پاک کنید.

معرفی برند های معروف رژ لب بدون سرب

رژ لب جامد این لی (INLAY): این لی یکی از بهترین مارک های رژ لب جامد در بازار است؛ که دارای محبوبیت زیادی در بین بانوان می باشد. رژ لب های این برند از نوع جامد و مات می باشند و ماندگاری بسیار بالایی دارند. ساختار ویژه ای رژ لب لطافت و نرمی خاصی به لب های شما می بخشد، در ساخت این محصول هیچ سربی بکار نرفته است.

  • دارای 24 رنگ شیک و زیبا
  • فاقد سرب و مواد آلرژی زا
  • قابلیت پوشش دهی کامل لب
  • حاوی رنگدانه های طبیعی
  • ساخت کشور ایران

رژ لب جامد سیترای (CITRAY): این محصول حاوی روغن دانه ریسونوس کامونیس، رزماری، موم مصنوعی کاندلیلا، و روغن دانه هلیانتوس می باشد؛ که برای لب بسیار مفید است. رژ لب سیترای بافت مخملی مات روی لب های شما ایجاد میکند، و ماندگاری بسیار بالایی دارد.

  • دارای تنوع رنگی 27 رنگ
  • فاقد مواد آلرژی زا و پارابن
  • دارای بافت مات و مخملی
  • فرمولاسیون سبک
  • پوشش یکنواخت و فوق‌العاده
  • ساخت کشور ایران

رژ لب جامد گلدن رز (GOLDEN ROSE): رژ لب گلدن رز تمامی ویژگی های خاص یک رژ لب مات را دارا می باشد، و از غلظت رنگ بسیار بالایی برخوردار می باشد که بعد از استفاده کردن از رژ لب جلوه ای مخملی و زیبا به لب هایتان می بخشد و دارای ویتامین E می باشد؛ تا از چروک شدن پوست لب جلوگیری کند و از آن در برابر آسیب های خارجی محافظت کند.

  • دارای تنوع رنگی 21 رنگ
  • رنگدانه های غنی
  • آبرسانی لب
  • دارای ویتامین E
  • ماندگاری طولانی
  • بافت مخملی
  • ساخت کشور ترکیه

رژ لب جامد آرت دکو (ART DECO): با مصرف این رژ لب، لب های شما حجیم تر و نرم تر به نظر می رسد، بافت این رژ لب بسیار سبک می باشد و انتخاب خوبی برا مصارف روزانه است که احساس راحتی فوق‌العاده ای روی لب هایتان ایجاد می کند. رژ لب آرت دکو دارای ویتامین E می باشد و از خشکی لب جلوگیری می کند.

  • دارای تنوع رنگی 47 رنگ
  • حاوی نرم‌کننده
  • پوشش دهی بالا
  • رنگ‌دانه های قوی
  • یک دست کننده رنگ لب
  • حاوی پانتنول
  • ساخت کشور آلمان

رژ لب جامد کالیستا (Callista): رژ لب های جامد هیدرا کالر کالیستا با دارا بودن رنگدانه های قوی، پوشش دهی فوق العاده ای روی لب ایجاد می کند و از دوام بالایی برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی های این رژ لب نرم و مرطوب نگه داشتن لب ها می باشد. رژ لب کالیستا از خواص بی نظیر آلوئه ورا و ویتامین E برخوردار است که مانع از خشکی لب ها و باعث رطوبت رسانی به لب ها می شود.

  • دارای تنوع رنگی 12 رنگ
  • دارای بافت نرم و روان
  • دارای رنگدانه های غنی و براق
  • پوشش دهی عالی
  • ماندگاری مناسب
  • پخش آسان بر روی لب ها
  • حفظ طراوت و شادابی لب

رژ لب جامد دو سه (doucce): این محصول دارای بافت خامه ای شکل و فرمول ضد چسبندگی و بی وزن است، که باعث راحتی و نرمی لب ها می شود، رژ لب دو سه حالت درخشانی به لب ها می دهد و ماندگاری بالایی دارد. همچنین به دلیل داشتن رنگدانه های طبیعی رنگ نچرال و زیبایی به لب های شما می بخشد.

  • دارای تنوع رنگ 22 رنگ
  • پوشش دهی عالی
  • حاوی نرم‌کننده
  • دارای ویتامین E
  • ساخت کشور آمریکا

رژ لب جامد نوت (NOTE): رژ لب جامد نوت ساخته شده از مواد طبیعی، مفید و مغذی مانند روغن ماکادمیا است؛ که کمک زیادی به رطوبت رسانی لب می کند و از خشک شدن و ترک خوردن لب ها جلوگیری می کند؛ رژ لب نوت به راحتی هرچه بیشتر روی لب پخش شده و نمایی مات و زیبا روی لب ایجاد می کند. این محصول با کیفیت و بی نظیر سرشار از آنتی اکسیدان بوده؛ و به خوبی از لب های شما در برابر عوامل مخرب محافظت می کند.

  • دارای تنوع رنگی 16 رنگ
  • جلوگیری از خشکی و ترک لب
  • فاقد پارابن
  • حاوی روغن ماکادمیا
  • دارای ویتامین E
  • ساخت کشور ترکیه

خرید رژ لب از فروشگاه اینترنتی تکدو چگونه است؟

شما می توانید با وارد شدن به سایت اینترنتی تکدو رژ لب مورد نظرتان را جست و جو کنید؛ و خریدی آسان و راحت را تجربه فرمائید. تمامی رژ لب های موجود در فروشگاه تکدو دارای نشان سلامت، تاریخ انقضا، و عدم تست حیوانی می باشند. و بسیار با کیفیت هستند؛ تمامی رژ لب های موجود در فروشگاه تکدو دارای رنگبندی کامل می باشند.

فروشگاه اینترنتی تکدو

فروشگاه اینترنتی تکدو با سابقه 6 سال خدمات و فروش اینترنتی رضایت تمامی خریداران را جلب کرده است و سابقه خوبی در فروش  لوازم آرایشی دارد، شما در فروشگاه اینترنتی تکدو می توانید تنوع انواع رژ لب را  ببینید، روش کارکرد این فروشگاه اینترنتی به صورتی است که هر محصولی که به دست خریدار می رسد کاملا برسی می شود و محصولات ما کاملاً پلمپ به مشتری تحویل داده می شود. و تمام تلاش ما این است که در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت بسته بندی، محصول به دست شما برسد. شما برای خرید و مشاهده بیشتر لوازم آرایشی می توانید به فروشگاه اینترنتی تکدو مراجعه فرمائید.

سوالات متدوال درباره رژ لب و آرایش لب

آیا برند هایی که در قسمت معرفی انواع رژ لب توضیح داده اید، تست حیوانی دارند؟

شواهدی مبنی بر استفاده از حیوانات در تولید این محصولات وجود ندارد.

رژ لب های مات بهتر هستند، یا رژ لب های براق؟

هر کدام از رژ لب ها؛ مات یا براق طرفداران ویژه خود را دارند، و هر دو به یک اندازه در بین عموم مردم محبوب هستند.

از کجا بفهمیم که تاریخ انقضای رژ لب های شما به پایان رسیده است یا خیر؟

در فروشگاه تکدو نظارت خاصی به لوازم آرایشی می شود، و کارشناسان ما تمامی لوازم آرایشی را از هر جهت مورد برسی قرار می دهند.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا شما با دید باز تر و عاقلانه تر رژ لب خود را انتخاب کنید و سلامتی و زیبایی خود را با محصولات بی کیفیت به خطر نیندازید، اگر می خواهید از جایی مطمئن خرید کنید و سلامت پوستتان را تضمین کنید پیشنهاد کارشناسان ما به شما خرید رژ لب و سایر لوازم آرایشی و بهداشتی از فروشگاه تکدو است، با مراجعه به سایت تکدو می توانید خریدتان را در منزل با تکدو ثبت کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن خریدتان را تحویل بگیرید.

به پیج اینستاگرامی تکدو بپیوندید